fix you

Anki sov här i natt och jag förstår inte varför jag låter henne. Hon var uppe med tuppen och när jag bara ber om att få slumra några minuter till sliter hon av mig täcket. TAAACK! Jag tog mig ju iofs upp men...arg. Var på skolan några minuter i nio och då for jag, Friday och Ankan och handlade med Camilla (eng-lärare och ansvarig för projektet) på maxi. Skulle handla till avslutningsmiddag med gänget på fredag. Behöver jag säga mkt mer än 10 chipsåsar, 40l dricka, 12kg köttfärs, 8 tacosåser och 20 påsar microppopcorn? Vi fyllde iaf lätt två kundvagnar och det var lite kul. Lyckades då frakta in allt i bil/bussen sen och nu är det då avlastat på skolan. Ställde iordning några stolar och sedan var vi klara för dagen. Jag och Angelica åt lunch på catarina's, det var mkt mkt gott och mysigt. Nu ska Anki till Bjurholm och jag chillar bara hemma i väntan på att fara till mor. Sitter och lyssnar på EMDs melodifestival låt, den har satt sig på min hjärna! Efter mamma blir det mest troligt ett besök uppe på marieberg hos kusin vitamin. Myspys blir det.

Och jag kanske måste inse att alla inte går att fixa, laga. Eller åtminstone inse att JAG inte kan laga, hur mkt jag än skulle vilja. Det är svårt att göra nån nytta för någon som inte själv insett att denne behöver det. Men visst gör det ont i hjärtat att känna sig så hjälplös. Kanske bryr jag mig för mkt för hur nära är vi egentligen? Egentligen inte mkt alls för den tiden är långt förbi, jag är bara rädd att det ska gå käpprätt åt helvete och sen inse att jag hade kunnat göra något åt det. Om du inte tänker lyssna, kan jag bara få vara där?

Hann bli lite seriöst till och med, länge sen sist.
pusss

Kommentarer
Postat av: Louise

Hej.

Tack för att du la ner energi på att kommentera mitt inlägg :)

Jo , det är det som är grejen.

Har själv inte haft kontakt med honom på över 2-3 år snart, det är något jag vill göra för min systers skull (kontakta honom).

Kram

2009-03-13 @ 14:04:47
URL: http://cephora.blogg.se/
Postat av: Mirry

Spana gärna in vår blogg och beundra de fantastiska barncitaten!



www.arntyochmirry.se

2009-03-13 @ 21:27:45
URL: http://www.arntyochmirry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0